دو متخصص دیابت نشان دادند افرادی که در دوران نوجوانی مبتلا به دیابت نوع 2 تشخیص داده می شوند، احتمالاً یک دهه زودتر از افرادی که در اواخر عمر به این بیماری مبتلا می شوند، می میرند.

پروفسور Melanie Davies CBE، استاد دیابت در دانشگاه لستر و یکی از بنیانگذاران مرکز دیابت لستر، در طی سخنرانی خود در کنفرانس حرفه ای Diabetes UK، ارتباط بین دیابت نوع 2 زودرس و کاهش امید به زندگی را برجسته کرد.

دکتر شیوانی میسرا از امپریال کالج لندن نیز در سخنرانی خود در این کنفرانس به این موضوع اشاره کرد و گفت: تشخیص دیابت نوع 2 در اوایل زندگی اگر با بدترین عوارض همراه نباشد، با کاهش امید به زندگی در مقایسه با دیابت نوع 2 دیررس، مرتبط است.

تحقیقات ارائه شده در کنفرانس DUKPC 2023 همچنین نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 زودرس در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض قلبی عروقی هستند و در مقایسه با افرادی که بدون این بیماری زندگی می کنند، 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

کارشناسان اکنون از متخصصان مراقبت های بهداشتی می خواهند که با یکدیگر همکاری کنند و توجه خود را بر ارائه مراقبت های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 زودرس متمرکز کنند.

به گفته پروفسور Davies CBE و دکتر Misra، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 زودرس کمتر مورد توجه قرار می گیرند و راهنمایی های بیشتری در مورد این بیماری زودهنگام مورد نیاز است.

پروفسور Davies CBE گفت: ما باید در مدیریت عوامل خطر قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار تهاجمی تر عمل کنیم.

دکتر Misra اضافه کرد: ما باید به بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت نوع 2 زودرس که در مسیرهای مراقبتی ما نامرئی هستند، بیشتر توجه کنیم.

منبع:

https://diabetestimes.co.uk/early-onset-type-2-diabetes-linked-to-a-shorter-lifespan-diabetes-experts-say/